Gestió del temps i eficàcia personal

Descripció

El curs té per objectiu adquirir els coneixements necessaris per instaurar un mètode de treball que permeti desenvolupar amb èxit l'optimització del nostre temps, per tal de fer créixer el nostre valor personal i, per extensió, l'eficiència de la nostra empresa.

Amb el curs aprendrà a desenvolupar tècniques que li permetran marcar els propòsits de guanyar temps al no-temps, fixant objectius assolibles, descobrint maneres d'optimitzar-lo, identificant els millors processos de planificació de l'agenda diària i analitzant, alhora, els factors principals que motiven la pèrdua de temps.

Metodologia:
Combinació de conceptes teòrics amb presentació i discusió de casos pràctics així com realització d'exercicis.
La formació és eminentment pràctica, dinàmica, participativa i d' aplicació immediata al lloc de treball.

Dirigit a tots aquells integrants d'una organització que vulguin conèixer com assolir, desenvolupar i millorar les seves habilitats en la gestió del temps.
Persones que vulguin conèixer com millorar les seves capacitats per al desenvolupament del seu treball, davant les adversitats del dia a dia i volen trobar la resposta a través d'una guia pràctica i directa, com és aquesta acció formativa.

Bonificació de la Formació Contínua
El COEIC s'ha acreditat com a entitat organitzadora per a gestionar gratuïtament la bonificació de la Fundació Tripartita a la Formació Contínua dels cursos organitzats pel Servei de Formació.

Programa

1. Introducció
1.1 Què és el temps?
1.2 Es pot comprar el temps?
1.3 Per què és tan important saber gestionar-ho?
1.4 Definició del concepte: El Temps

2. Gestió del temps
2.1 El temps: Un recurs diferent i escàs
2.2 Recurs més crític i escàs que disposem
2.3 Com gestionem el nostre temps?
2.4 Som colls d'ampolla?
2.5 Concepte: Flexibilitat
2.6 Definició de les tasques a realitzar
2.7 El temps i les activitats
2.8 Distinció entre l'urgent, important i tasca normal
2.9 Endegada d'iniciatives de millora
2.10 Aplicació de la llei Pareto per a les tasques
2.11 Inventari d'activitats: Detecció d'activitats de poc valor afegit
2.12 Classificació de les mateixes
2.13 Els lladres de temps o malbarataments de temps: Què són? Per què ens resten temps? Disposem de molts imprevistos?. Classificació dels mateixos. Pla d'acció
2.14 Les interrupcions: les reunions, atracaments a l'ascensor, emails, sms, Whatsapp
2.15 Direcció per crisi
2.16 La delegació com a element clau dins de la gestió del temps
2.17 Impacte del treball en equip en la gestió del temps
2.18 Definir l'hora zero o moment 0
2.19 Casos i exercicis en totes les sessions

3. Pla d'Acció Personal
3.1 Efectuar exemples de gestió del temps
3.2 Punts de millora detectats. Posar-los en pràctica
3.3 Figura del Coaching
3.4 El pla personal a curt i llarg termini

Professorat

Salvi Hernández. Consultor. Sigma Consulting

Cursos relacionats