Descripció

Facilitar als participants uns coneixements fonamentals sobre el procés d'innovació en una organització. En particular, el curs pretén donar a conèixer les eines i els estàndards més actuals per dur a terme amb èxit la gestió de la innovació en les empreses.

Programa

1. Innovació: introducció i conceptes bàsics
Què entenem per innovació? La necessitat d¿innovar. Innovació i competitivitat. Creació i formulació de l¿estratègia d¿innovació. Equilibri entre exploració de noves oportunitats i explotació del negoci habitual. Enfocament basat en els recursos i les capacitats. La cartera de projectes en funció del cicle de vida de la tecnologia. Models d¿innovació.
2. Eines del procés d¿innovació I
Innovació i model de negoci: l¿eina del Canvas. Innovació en el marc del mètode de Lean Startup. Generació d¿idees i creativitat. Creació de nous productes i processos. Desenvolupament intern de la innovació. Comercialització de la innovació.
3. Eines del procés d¿innovació II
El concepte de la innovació oberta. Mecanismes d¿innovació oberta. Intel¿ligència competitiva per a la innovació. Selecció i avaluació de projectes d¿innovació. Gestió de projectes d¿innovació. Mecanismes de protecció de la innovació.
4. Sistemes de gestió de la innovació
Innovació i estructura organitzativa. Equips d¿innovació. Bones pràctiques: Els estàndards internacionals en Gestió de la Innovació. Mètriques i indicadors de la innovació.

Professorat

- Anna Ma. Sánchez Granados
Enginyera de Telecomunicacions i Doctora en Organització d'Empreses, Innovació i Transferència de Tecnologia per la UPC.
Professores associada d'EADA i Enginyeria La Salle (URL) i col·laboradora acadèmica d'ESADE i EOI.
- Francesc Manyà Oller
Enginyer de Telecomunicacions i MBA.
Formador freelance. Professor associat de la Universitat de Barcelona (UB) i de la Universitat de Vic (UVIC)