Descripció

Els estudis indiquen que la resolució de conflictes ocupa més d'un 20% del temps de treball, amb la conseqüent pèrdua de productivitat i creació de relacions difícils entre les parts implicades.

Els objectius del curs són:

1. Conèixer els diferents patrons de conductes conflictives i les seves palanques d'activació
2. Aprendre a gestionar les pròpies emocions en situacions conflictives
3. Limitar reaccions i conductes ineficaces en les nostres interaccions amb els altres
4. Posar en pràctica patrons de comunicació orientats a solucions
5. Desenvolupar conductes assertives que ajuden a prevenir i evitar els conflictes

Aquesta formació va adreçada a professionals interessats en disposar d'eines i desenvolupar habilitats per gestionar de forma efectiva les seves relacions amb: caps, companys, subordinats, clients, etc .

Durant el curs practicarem diverses tècniques, que els permetran augmentar les seves competències en la prevenció i resolució de conflictes en l'entorn laboral.

Programa

1. ELS ROLS EN LA GESTIÓ DELS CONFLICTES
1.1 Coaching: el tresor per a resoldre conflictes
1.2 Autoconeixement i Autodiagnòstic
1.3 El meu paper és de guanyador o perdedor?
1.4 Els meus habilitats en la gestió de conflictes
1.5 L'escala del conflicte

2. POSTURES DAVANT EL CONFLICTE
2.1 Competir - col·laborar - evitar - sotmetre
2.2 Les meves creences davant el conflicte
2.3 Ganàncies - Perdues
2.4 Full de ruta gestió de conflictes

3. LES EMOCIONS: BLOQUEJANTS DEL CONFLICTE
3.1 El Mapa emocional del conflicte: problema-persones-necessitats
3.2 Perfils perceptius i percepció: persones difícils, agressives i hostils
3.3 La relació cos-ment: "les neurones mirall"
3.4 Les etiquetes: com bloquejadors de conductes i canvis
3.5 Pensament positiu: guany personal i professional
3.6 Mindfulness: tècnica de prevenció de conflictes

4. GUIA PRÀCTICA PER A RESOLDRE i PREVENIR CONFLICTES
4.1 Tècnica de les 3 "A"
4.2 Respectar les lleis de l'equip: Lleis sistèmiques
4.3 Comunicació Poderosa: missatges positius i persuasius
4.4 Solució Creativa de Conflictes
4.5 Models específics de resolució
4.6 Model "VULL" I: Fer-rebre crítiques / Fer peticions
4.7 Model "NO VULL" II: Dir NO / rebutjar Peticions

5. PLA D'ACCIO
5.1 Començar a fer
5.2 Deixar de fer
5.3 Seguir fent

Professorat


Maria Antonia Carmona Carles  Llicenciada en Psicologia i Dret. Coach i Formadora experta en Habilitats Directives i Personals amb més de 20 anys de experiència en empresa.