Descripció

La pandèmia del covid-19 ha deixat caduc el model VUCA que ens ajudava a interpretar el nostre entorn. Ara vivim en un caos constant on hem de buscar la disrupció permanent i innovar de manera constant per generar eficiència en els equips i benefici en els negocis.

El nou model, el BANI, representa millor la situació actual de caos i confusió, però cal analitzar els elements que el componen i identificar les soft skills que permetran treure partit a la nova situació.

Els objectius del curs son:
1. Identificar les similituds i les diferències entre l'entorn VUCA i el BANI
2. Seleccionar les soft skill per treballar en un entorn fràgil (Brittle)
3. Dominar les soft skill per rebaixar la sensació d'ansietat (Anxious)
4. Seleccionar les soft skill per treballar en un entorn no lineal (Non linear)
5. Dominar les soft skill per treballar en un entorn incomprensible (Incomprehensible)

Programa

1. Comparativa entre VUCA i el BANI.
1.1 Elements de l'entorn VUCA: Rapidesa i Incertesa. Ambigüitat i Complexitat
1.2 Elements de l'entorn BANI: Fragilitat i Ansietat. Impredictibilitat i Incomprensió

2. Soft skills per treballar en un entorn fràgil.
2.1 Flexibilitat: creació de sistemes resilients.
2.2 Adaptació: recuperació ràpida davant dels canvis.
2.3 Estratègia: curt i mitjà termini, amb revisió contínua.
2.4 Agilitat: reacció ràpida (esprints curts).

3. Soft skills per treballar a entorns d'ansietat.
3.1 Priorització: focalització en allò important.
3.2 Empatia: entendre i comprendre la situació dels altres.
3.3 Escolta activa: desenvolupament d'atenció.
3.4 Desconnexió: temps de treball i temps personal.

4. Soft skills per treballar en un entorn no lineal.
4.1 Visió global: elaboració de metes i objectius.
4.2Visió analítica: creació descenaris d'anàlisi.
4.3 Presa de decisions: mètodes heurístics vs analítics.

5. Soft skills per treballar en un entorn incomprensible.
5.1 Treball en equip: col·laboració i cooperació.
5.2 Informació motivadora: estils d'informació
5.3 Aplicació de la intuïció i desenvolupament de la creativitat.
5.4 Clima de treball: generació d'entorns de confiança.

Professorat


Alejandro Martín  Llicenciat en Ciències socials (UB). PDD per IESE. Màster en Comunicació (UPF), PS en Neuromarketing (UB). Màster en Direcció de RRHH (EADA). Màster E.E. en Formació (UPC).
Soci- Director de TDSystem. Executive coach. Consultor i formador en desenvolupament Organitzatiu i habilitats directives.