Lideratge i treball en equip de l'enginyer

Descripció

Aquest taller està dirigit a persones que desitgen aconseguir un augment en la satisfacció dels seus resultats professionals i de les seves condicions laborals a traves d'una gestió relacional adequada al context actual i, més concretament, amb la potenciació de les tècniques de lideratge relacional i la seva capacitat de treballar en equip i de contribució a fer d'aquests equips uns equips d'alt rendiment.

L'acció formativa, impartida en format taller, seguirà la seqüència experimentació, reflexió, adquisició de continguts i entrenament que permet viure els aprenentatges en primera persona i consolidar-los en plans d'acció que es traslladin al seu quefer diari. Inclou: Dinàmiques de creació de clima, dinàmiques d'impacte, role plays, material audiovisual, activitats pràctiques i generació de plans d'acció.
El taller, que es pot realitzar de forma aïllada sense que es vegi compromès el seu aprofitament, forma part d'un cicle "Noves competències relacionals per als enginyers adequades al context actual" que es completarà amb els tallers "Comunicació per a enginyers", "Construir relacions poderoses en el món de la enginyeria" i "Fonaments de Coaching per a enginyers".

Bonificació de la Formació Contínua
El COEIC s'ha acreditat com a entitat organitzadora per a gestionar gratuïtament la bonificació de la Fundació Tripartita a la Formació Contínua dels cursos organitzats pel Servei de Formació.

Programa

1. Lideratge
Valors. Logos, Pathos i Ethos. Autoritat vs Potestat. Estils de lideratge. Lideratge situacional. Aproximació sistèmica. Del jo al Nosaltres. Com visc jo el meu lideratge i el lideratge que exerceixen sobre mi. Exploració del lideratge d'equips i aplicació de mètodes relacionals per aconseguir que la gestió de projectes o de qualsevol altre repte de gestió i direcció de persones es desenvolupi en un entorn d'alt rendiment i d'alta satisfacció dels actors.

2. Els equips
Què és un equip? Què conforma un equip? Quines són les seves necessitats? Quins rols s'hi donen? Quines són les principals disfuncions?. La confiança. El compromís. La responsabilitat. Visibilitat dels components. Qui sóc jo en l'equip? Com influeixo en el sistema?
Reflexió i experimentació al voltant dels equips de treball i del propi desenvolupament i sentiment una vegada hi formo part.

3. Aspectes relacionals
Com em relaciono amb els meus col·laboradors? Com em relaciono amb l'equip? Com crec que ells ho viuen? És congruent el meu paper formal i el meu paper informal? L'assertivitat. Les converses pendents. L'alineació.
Treball sobre tots aquells aspectes relacionals dels equips, sigui des del rol de líder o des dels altres rols, que permetin la integració i la consecució dels objectius comuns i personals; per tal que les fites s'assoleixin en uns nivell corresponents als equips d'alt rendiment.

4. Plans d'acció
Reflexió sobre els aprenentatges experimentats i trasllat a plans d'acció per a l'aplicació en el dia a dia de l'enginyer.

Professorat

Guillem Boira. Enginyer Industrial (UPC) i Llicenciat en Psicologia (UOC). Master en Coaching Executiu i Personal (UPF). Consultor, formador i coach
Isabel Nogueroles. Llicenciada en Administració i Gestió d'Empreses (UB). Postgrau en Direcció, Organització i RRHH. Desenvolupament Organitzacional (GR Institute Tel Aviv). Practioner, Master i Trainer PNL. Consultora, formadora i coach.