Descripció


Què és el Business Intelligence?

El Business Intelligence és l'habilitat per transformar les dades en informació, i la informació en coneixement, de manera que es pugui optimitzar el procés de presa de decisions de les empreses.
Des d'un punt de vista més pragmàtic, i relacionant-lo directament amb les tecnologies de la informació, podem definir el Business Intelligence com el conjunt de metodologies, aplicacions i tecnologies que permetin reunir, depurar i transformar dades dels sistemes transaccionals i informació desestructurada (interna i externa) en informació estructurada, per la seva explotació directa (reporting, alertes, ...) o per la seva anàlisi i conversió en coneixement, donant així suport a la presa de decisions.

PROGRAMA. Principals eines pel Business Intelligence

1. Sistemas de Soporte a la Decisión (ERP)
2. El Quadre de Comandament Integral (QMI)
3. Datawarhouse

Què és un ERP?
Una definició senzilla (ENTERPRISE RESOURCE PLANNING - Planificació de Recursos Empresarials) és un conjunt de sistemes d'informació que permet la integració de les operacions de l'empresa (financer, CRM, control de projectes, producció, etc.).
El ERP funciona com un sistema integrat. És a dir, és un únic programa amb accés a una base de dades centralitzada. El propòsit d'un ERP és donar suport a les empreses, donar temps ràpids de resposta als seus problemes, així com un eficient control de la informació que permeti la presa de decisions, minimitzar els costos i optimitzar els costos d'oportunitat.

Què és un QMI?
És l'eina de control empresarial que permet establir i monotoritzar els objectius d'una empresa i les seves diferents àrees o unitats.
A diferència de l'ERP el QMI està orientat al seguiment d'aquells indicadors estratègics de l'organització.

Que és el Datawarhouse?
La integració i depuració de la informació de l'empresa, per poder-la processar i permetent la seva anàlisi des d'infinitat de perspectives i amb grans velocitats de resposta.

Professorat


Gerard Masa - Màster en Business Intelligence per EAE