Descripció

L'objectiu principal del curs és donar una visió general del negoci de la comercialització de gas natural, entenent la cadena logística des de l'entrada del gas al sistema fins que aquest arriba al client final.

El curs va dirigit a responsables de la gestió energètica i/o responsables de compres per millorar la seva estratègia de compra de gas Natural i poder valorar amb solvència la millor estratègia de subministrament.

Programa

1. Introducció als contractes de gas natural
1.1 Tarifes de gas natural
1.2 Mètodes de facturació
1.3 Tipus de contractes: Fixes, indexats, mixtes

2. Mercats de gas natural
2.1 Evolució i situació actual del mercat
2.2 MIBGAS
2.3 TTF
2.4 Brent
2.5 Altres

3. Gestió contractual per a grans consumidors (a partir de 50 GWh/any)

4. Gestió contractual per a mitjans consumidors (entre 5 i 50 GWh/any)

5. Gestió contractual per a petits consumidors (menys de 5 GWh/any)

6. Perspectives Gas Natural a Europa. Gasos Renovables. Hidrogen. Evolució de preus a mitjà i llarg termini.

Professorat


Coordinadora: Laura García  Enginyera Industrial. Consultora energètica.