Gestió de la innovació a l'empresa

Descripció

En un entorn en què els esdeveniments de tota índole se succeeixen a un ritme vertiginós, no serveixen per res les velles receptes de gestió d'empreses. Els professionals i les organitzacions que persisteixen, són els més destrossadors, els més innovadors...Aquells que són capaços de convertir les idees en valor, en molt poc temps i abans que ningú. I fer-ho, en tots els nivells del nostre treball i de la nostra organització.

L'objecte d'aquesta formació és facilitar als qui assisteixin, la possibilitat de desentranyar els fonaments de la creativitat i la innovació en l'empresa, i facilitar la implantació d'una cultura que faci possibles aquestes tasques.
Combinant curtes exposicions amb pràctiques, debats i l'anàlisi de casos reals, l'assistent a aquest curs aconseguirà:
- Identificar en quines àrees del context que gestiona és més important innovar.
- Descobrir i activar les seves pròpies facultats per a la presa de decisions.
- Reflexionar sobre com escometre tasques que exigeixen creativitat.
- Localitzar les claus de la innovació des del seu propi context professional.
- Debatre sobre tècniques per evitar que les millors idees caiguin en sac trencat.

Va dirigit a totes aquelles persones, empleats, directius i professionals, que vulguin introduir millores en la seva gestió professional i organitzacional, que els permetin efectuar "salts" importants cap a endavant, per navegar amb constants assoliments en entorns contínuament canviants.

Programa

1. Les àrees crítiques de l'empresa: producte, servei, processos, comercialització. Anàlisi estratègica. Innovar en "què"? i "per què"?
2. El paper de la creativitat en la presa de decisions.
3. La creativitat com a habilitat individual i grupal.
4. Com estimular la imaginació creativa: tècniques de creativitat.
5. La visualització creativa: el que pots somiar... ho pots realitzar?
6. Creativitat i Innovació: dos conceptes condemnats a entendre's.
7. Anatomia de l'equip de treball que innova: estructura i funcionament.
8. Cultures empresarials innovadores i cultures empresarials que no ho són: per què?
9. Com convertir una idea en valor: la selecció i implantació de la millor idea.
10. Com són les idees que mai sortiran del calaix: perquè posem unes idees en pràctica i unes altres no.
11. I què dir del fracàs? Detonant o Esterilitzant?

Professorat

Antonio Valls. Consultor especialista en habilitats directives. Formador i coach.

Cursos relacionats

BIM: Especialització en Autodesk® Revit® MEP 2017

Fundaments bàsics sobre les tècniques de disseny i gestió de RAMS

Curs: Autodesk REVIT. Nivell II. BIM (Building Information Modeling)