Descripció

Un problema és allò que no es pot solucionar, ja que quan es troba la solució ja no és un problema. Els problemes que no podem solucionar són els més interessants, doncs necessitem noves formes d'enfocar-los
Els problemes sorgeixen com a obstacles per aconseguir alguna cosa que volem. La primera manera d'enfocar-los és assumir que el problema no és solucionable i, per tant, hem de buscar alternatives que el compensin. Al canviar l'enfoc molts dels problemes deixen de ser-ho i es converteixen en els nostres aliats per buscar alternatives a situacions impossibles.
El curs presenta metodologies per poder afrontar els problemes amb un nou enfoc.

El curs va dirigit a enginyers i professionals que vulguin aprendre innovació disruptiva de forma pràctica, buscant solucions per a problemes impossibles.

Programa

1. L'origen dels problemes i la nostra manera d'entendre'ls.
2. Els problemes són reptes a superar i quan els resols creixes com a professional i persona.
3. El que no té problemes és perquè no té vida.
4. Cada problema és una oportunitat de transformar una cosa negativa en positiu.
5. Dividir els problemes.
6. Entendre els problemes dins d'un sistema.
7. Els problemes només són un indicador de les capacitats.
8. Anticipar-se als problemes.
9. No hi ha problemes aïllats, sempre hi ha problemes conjunts.
10. Resoldre problemes és part de el creixement organitzatiu.
11. Si pensant cinc minuts hem pogut resoldre un problema, perquè no hem utilitzat aquests cinc minuts abans.
12. Els problemes sempre han estat allà, el bo és reaccionar abans que el problema creixi.
13. La teoria de l'esquerda.
14. Un problema que costa un, un problema que costa deu, un problema que costa cent, un problema que costa mil, un problema que costa un milió.
15. El 98% dels problemes són coneguts per les organitzacions.
16. El gran problema és no veure com a propis els problemes.
17. Si ho pots solucionar tu, perquè ho he de solucionar jo?.
18. Com assegurar que mai més es produirà el mateix problema.
19. De vegades el problema està amagat en un altre problema.
20. Si les coses són complicades els problemes seran complicats, si les coses són senzilles els problemes seran senzills.
21. No miris mai els problemes dels altres, és d'idiotes.
22. Les organitzacions que aprenen i com valorar-les.
23. El coneixement és l'únic que pot resoldre els problemes.

Professorat

Xavier Pujol, consultor especialitzat en millora de processos, digitalització i projectes 4.0. Amb experiència com a director general de dues plantes d'automoció en les quals va aconseguir reduir un 50% els costos d'operació aplicant tecnologies 4.0.