Descripció

L'objectiu del curs és adquirir els coneixements relatius als diferents punts de la nova norma , els canvis respecte a l'anterior versió 2008, de cara tant a una nova implantació de sistema de gestió de la Qualitat, com per fer l'adaptació de sistema segons l'antiga, tot incorporant casos pràctics.

L'assistència al curs permetrà a les persones i organitzacions avançar-se en l'adequació del seu sistema de gestió.

Com a punts a destacar assenyalar la nova estructura d'alt nivell "HLS" que també presentaran a partir d'ara les noves normes ISO 14001:2015, entre d'altres. Tanmateix val destacar, de la citada norma, els punts que influiran en l'adaptació del S.G. de la Qualitat, tals com el context de l'organització, l'orientació a gestió de riscos, lideratge i comunicació, l'orientació estratègica, la permeabilitat del SG. Qualitat amb el "Business Plan"....

Programa

1. Introducció
Nova Estructuració HLS. Compatibilitat i integrabilitat amb altres sistemes de gestió. Nou Enfocament basat en el risc (juntament amb enfocament basat en processos) ,..

2. Context de l'Organització (Punt 4 - Norma)
Context extern, context intern, els diferents stakeolders i les seves necessitats i expectatives, l'abast de l'SG de la Qualitat , l'SG de la Qualitat (relació de processos, indicadors, riscos i oportunitats, avaluació dels diferents processos,..

3. Lideratge (Punt 5 - Norma)
Vinculació entre la Direcció Estratègica i la Política de Qualitat

4. Planificació (Punt 6 - Norma)
La consideració del context i dels riscos i oportunitats per dur a terme la planificació i assegurar que l'SG de la Qualitat assoleixi els resultats previstos.. La prevenció d'efectes indesitjats, l'assoliment de la millora continua, la planificació d'accions per gestionar els riscos i oportunitats, l'avaluació de l'eficàcia de les accions referenciades,.....la Proporcionalitat entre l'impacte potencial dels riscos i les accions derivades per als mateixos. Objectius de la qualitat i la seva Planificació. Planificació dels canvis.

5. Suport (Punt 7 - Norma)
Els diferents tipus de recursos: persones, infraestructura(edificis, maquines , TI, Hardware, software, logística,comunicació). Ambient per a les operacions dels processos(socials, psicològics, Físics,...). Recursos per fer el seguiment, Traçabilitat de mesuraments, "Organization Knowledge", la Competència i la pressa de consciencia de les persones, la informació documentada ....

6. Operacions (Punt 8 - Norma)
Planificació i control operacional, l'anàlisi dels efectes derivats dels canvis no planificats en prendre accions per mitigar els possibles efectes adversos, Requisits de client(de producte i/o servei), comunicació amb client , accions de contingència per a quan sigui pertinent, revisió de requisits de client (inclou cas vendes per Internet) , canvis en els requisits de productes i/o serveis, modificacions de productes i/o serveis , disseny i desenvolupament de productes i serveis, anàlisi de les potencials conseqüències de fallida per la naturalesa dels productes i/o serveis....Accions presses per preveure impactes adversos. Proveïdors i controls dels seus processos productes i serveis, l'impacte potencial dels processos, productes i serveis subministrats pels proveïdors, control i informació relativa a proveïdors, propietat dels proveïdors, la pròpia producció interna, accions per a preveure errades, identificació i traçabilitat, propietat de clients, activitats posteriors, l'entrega de producte i/o servei. Control dels canvis. Alliberació de productes i de serveis. Controls de no conformitats,...

7. Avaluació de l'Acompliment (Punt 9 - Norma)
Com, quan, i de què s'ha de fer el seguiment. Satisfacció del client. Eficàcia de las accions preses per abordar riscos, mètodes per analitzar les dades. Les auditories internes, la revisió per la direcció, compliment d'objectius. La Millora. La no conformitat i les accions correctives, actualització dels riscos i de les oportunitats.

8. Altres punts que s'inclouen
Correspondència ISO 9001:2015 amb ISO 9001:2008. Procés de migració des d' ISO 9001:2008 a ISO 9001:2015. Vinculacions amb altres Normes: ISO 31.000 Gestió del risc, ISO 22.310 Continuïtat de Negoci.

Professorat

Coordinador: Miguel A. Estruga. Enginyer Industrial. Membre del Comitè Tècnic TCN-307 Risk Management. Consultor en SG de riscos, de qualitat Medi ambient, Planificació Estratègica i de Continuïtat de Negoci. MAASTRICHT CONSULTANTS.
Josep Ma. Cluet. Enginyer Industrial. Consultor i Auditor a OAK & LARPWELL, antic Responsable de Qualitat i Medi Ambient de la Fundació Formació i Treball.
Susana Calvo. Enginyera de Telecomunicacions / Antoni Rodríguez. Enginyer Químic. Auditors en Cap a DEKRA CERTIFICATION.
Sofia Tobio. Tècnica del Dept. de Qualitat de Microson-Gaes.