Descripció

La constant aparició d'estímuls informatius, les nombroses interrupcions, la sobrecarrega de tasques i la pressió de l'entorn entre d'altres factors, potencien la dispersió mental i dificulten la presa de decisions. Nombroses investigacions (University of Massachusetts, University of Oxford, Harvard University Center for Wellness; Centre for Mindfulness Research and Practice Bangor University, entre moltes d'altres) avalen l'efectivitat del mindfulness o atenció conscient per reduir els efectes de l'estrès i facilitar les funcions cognitives, la regulació emocional i en conseqüència, millorar eficiència en el desenvolupament de la tasca.
Les neurociències han demostrat que la pràctica del mindfulness o l'atenció conscient millora les funcions cognitives, la gestió de les emocions i les relaciones interpersonals. L'evidència científica mostra canvis produïts en diverses parts del cervell que són la causa del benestar personal. Estar plenament present ens obre a noves possibilitats de benestar individual, grupal i social.
Objectius:
- Com ens pot ajudar el mindfulness en l'àmbit de la prevenció de l'estrès
- Prendre consciència de la importància d'adquirir hàbits de vida saludable com a estratègia per prevenir els efectes de l'estrès.
- Explorar que cal saber per iniciar-se en la pràctica formal del mindfulness.
- Conèixer eines que ajuden a adquirir consciencia corporal, faciliten la gestió emocional i potencien habilitats cognitives i prevenir la fatiga emocional.
- Facilitar recursos per mantenir la pràctica del mindfulness

El curs combina la part teòrica amb pràctica experiencial

Programa

1. Fonaments teòrics i actuals investigacions sobre mindfulness
2. Instruccions fonamentals i actitud mindful
3. Requisits materials per la pràctica formal: L'espai, el moment i la postura
4. Pràctiques per prevenir l`estrès
5. Recursos per practicar l'atenció plena a la vida quotidiana i al lloc de treball
6. Tornant a casa.... com integrar la pràctica del minfulness a la vida diària

Professorat

Berta Sindreu. Piscòloga. Instructora certificada d'intervencions basades en Mindfulness (Bangor University-UK). Tècnica Superior en Ergonomia i Psicosociologia Aplicada.
Mes de 17 anys d'experiència desenvolupant i implantant programes de prevenció i afrontament de l'estrès, adquisició d'hàbits saludables i mindfulness en empreses privades i institucions públiques.