Gestió d'equips de projectes

Descripció

Aquest programa està dirigit a tècnics responsables del desenvolupament i execució de projectes. El seu propòsit se centra en la participació d'aquests responsables en la planificació, desenvolupament i tancament del projecte.

Es proporcionaran els fonaments sobre el desenvolupament d'habilitats i tècniques efectives en la direcció de projectes, així com en la coordinació de l'equip humà encarregat de l'execució del projecte.

Es diferenciarà el període de planificació del projecte del període de desenvolupament i tancament del projecte. Dins de cadascun d'aquests períodes s'identificaran les diferents fases que integren; així com cadascun dels passos que componen cada fase.

Finalment, es posarà especial èmfasi a organitzar, coordinar i liderar a l'equip responsable del seu desenvolupament; així com del tancament del projecte.

OBJECTIUS:

1. Definir l'àmbit del projecte
2. Planificar les fases del projecte
3. Organitzar i liderar a l'equip del projecte
4. Realitzar el seguiment de l'execució del projecte
5. Concloure el tancament del projecte

Programa

1. Definir l'àmbit del projecte
a) Identificar la situació que aborda el projecte: problemàtiques
b) Definir la solució que espera el client del projecte
c) Definir els criteris de l'èxit del projecte
d) Identificar les condicions de desenvolupament del projecte
e) Identificar els recursos necessaris per a executar el projecte
- Cas pràctic: Elaborar el panorama del projecte

2. Planificar el projecte
a) Definir les fases del projecte
b) Elaborar la xarxa d'activitats de cada fase del projecte
c) Estimar els riscos del projecte
d) Definir els temps d'execució de les fases
e) Estimació dels costos del projecte
- Cas pràctic: El pla del projecte

3. Organitzar a l'equip de projecte
a) Identificar als implicats en el projecte
b) Organitzar als components del projecte
c) Desenvolupar el lideratge de l'equip
d) Gestionar els fluxos d'informació
e) Gestionar les relacions amb els interlocutors
- Cas pràctic: Els plans de treball

4. El seguiment de l'execució del projecte
a) Coordinar les activitats de l'equip
b) Establir indicadors de control
c) Executar accions de seguiment
d) Realitzar les revisions en el pla d'acció
e) Introduir i gestionar els canvis
- Cas pràctic: Informes de seguiment

5. El tancament del projecte
a) Preparació de les accions de tancament
b) Coordinar els tancaments parcials
c) Elaborar la documentació de tancament
d) Obtenir l'aprovació del client
e) Valorar els resultats del projecte
- Cas pràctic: Informe de finalització i valoració

Professorat

Alejandro Martín. Llicenciat en Ciències socials (UB). PDD per IESE. Màster en Comunicació (UPF), PS en Neuromarketing (UB). Màster en Direcció de RRHH (EADA). Màster E.E. en Formació (UPC).
Soci- Director de TDSystem. Executive coach. Consultor i formador en desenvolupament Organitzatiu i habilitats directives.