Descripció

La intel·ligència artificial (IA) és una disciplina molt àmplia que va néixer als anys 1950 i que darrerament ha pres força degut a la disponibilitat de dades, als costos decreixents de computació i a alguns resultats espectaculars especialment en el camp del Machine Learning (Aprenentatge Automàtic - AA) i la IA Generativa.

El curs es centra en l'estudi i l'aprenentatge dels diferents conceptes clau que han provocat la irrupció de la IA al món empresarial i l'impacte que estan produint.. Així mateix, es treballarà els conceptes de Ciència de Dades, Machine Learning, Deep Learning, i es presentaran a discussió casos pràctics, per a diferents entorns empresarials, en els que la implementació de la IA ha representat una salt qualitatiu en el producte o servei ofert.

El curs va dirigit a qui vulgui tenir una immersió ràpida i efectiva en el món de la intel·ligència artificial, per a aplicar-les als seus problemes d'empresa o per obrir noves possibilitats de negoci.

Programa

1. Introducció a la IA
1.1 La connexió entre Big Data, Ciència de Dades i Intel·ligència Artificial
1.2 Què entenem per Intel·ligència Artificial i breu contextualització
1.3 Evolució de la IA. Machine Learning / Aprenentatge automàtic
1.4 Estat de l'art: xarxes neuronals i Deep Learning
1.5 Intel·ligència Artificial Generativa

2. Intel·ligència Artificial als diferents mercats i sectors
2.1 Adopció de la IA a les empreses i bones pràctiques
2.2 Exemples d'aplicació i casos d'èxit

3. Aplicar la IA a la nostra empresa
3.1 Problemes que resol la IA
3.2 Models IA a la indústria
3.3 Models IA Generativa

4. Anàlisi dels casos d'estudi

5. Com continuar l'aprenentatge

Professorat


Sergi Sales  Enginyer. Business Manager a IThinkUPC